بهینه سازی سایت برای Shipping Options Clarity
چگونه از Microsoft Clarity برای تحلیل عمیق تر وب سایت استفاده کنیم جیمکس ادز
مثلاً، اگه یه لینک کار نمیکنه چون صفحه کاملاً بارگذاری نشده یا یه تصویر به نظر میرسه لینکه ولی نیست. کلیکهای خشمگین توسط Clarity برجسته میشن تا مناطقی از تجربه کاربری رو که نشوندهنده ناامیدی کاربر با صفحه وبه، نشون بدن. خیر، مایکروسافت کلاریتی هیچ محدودیتی در تعداد ترافیک یا تعداد سایتها برای هر حساب کاربری ندارد و میتواند از بزرگترین وبسایتها نیز پشتیبانی کند. این ویژگی یک ابزار نوآورانه برای درک نحوه تعامل گروههای کاربری خاص با سایت شما و شناسایی مناطقی است که برای بهبود فوری وجود دارد. Google Analytics بخش جدایی ناپذیری از تحقیقات سئو است، نه فقط داده های وب سایت. ترکیب آن با Microsoft Clarity به شما درک بیشتری از نحوه عملکرد وب سایت شما می دهد.
سؤال بزرگی که خیلیها دارن اینه که آیا باید از Clarity استفاده کنن با توجه به اینکه قبلاً از یه برنامه آنالیز دیگه استفاده میکنن. ” Clarity Insightsیه سری فیلترها و توصیههای مبتنی بر یادگیری ماشین (ML) هستن درباره اینکه چه محتوایی باید برای شما مهمترین باشه. معمولا این مسئله به دلیل وجود لینک های شکسته است که تاثیر منفی در سئو دارند و باید فوری اصلاح شوند. در این بخش، از قسمت سایدبار سمت چپ، می توانید از میان ویدئوهای مختلف، یک گزینه را انتخاب کنید.
ابزار Microsoft Clarity توانسته با ارائه دیتاهای مختلفی در بین سئوکاران و دیگر متخصصان در حوزه وب محبوب شود. ویژگی برچسبهای سفارشی این امکان را به ما میدهد که رویدادها یا اقدامات خاص کاربران را برای دریافت دادههای دقیقتر برچسبگذاری کنیم. بهعنوان مثال، با کمک این ویژگیها میتوانیم تعاملات با عناصر کلیدی مانند دکمهها یا فرمها را برای تجزیهوتحلیل عملکرد آنها برچسبگذاری کنیم. همچنین فیلترها برای شناسایی الگوها و ناهنجاریها در رفتار کاربران مانند کلیکهای مکرر روی عناصر غیرریسپانسیو (کلیکهای عصبی) یا مسیرهای حرکتی غیرمنتظره کاربرد دارند. ممکن است کاربران ما برای جستوجو در صفحات و پیدا کردن اطلاعات کلیدی با چالش مواجه باشند.
سپس میتوانید استراتژی سئوی خود را بیشتر از آنچه که میتوانید با اعداد و ارقام بهینه کنید، در حالی که به اصلاح و بهبود ادامه میدهید. مایکروسافت کلریتی (Microsoft Clarity) یک ابزار تحلیل رفتار کاربر است که به صورت رایگان ارائه می شود و به وب مسترها کمک می کند تا با درک بهتر رفتار بازدیدکنندگان سایت، تجربه وب سایت را بهبود ببخشند. این ابزار امکان ضبط نحوه استفاده واقعی افراد از سایت شما را فراهم می آورد و با استفاده از حرارت نقشه ها (Heatmaps) و ضبط جلسات (Session Recordings)، داده هایی دقیق و کاربردی در اختیارتان قرار می دهد. Clarity با Google Analytics همگام سازی می شود تا ‘چرایی’ پشت اعداد و آمار را درک کنید. در واقع؛ مایکروسافت Clarity لایه از اطلاعات را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود استراتژی سئوی سایت کمک و رتبه سایت شما را افزایش دهد.
این انعطافپذیری به ما کمک میکند تا بهراحتی کلریتی را در جریان کاری فعلی خود جا دهیم. بینشهای Clarity بر تجربه چندین دههای مایکروسافت در علم داده و یادگیری ماشین تکیه میکنن تا روندها و الگوهای کلیدی رو در فعالیت سایت شما شناسایی کنن. علاوه بر این، میتونی روی دکمه فیلترها در بالا کلیک کنی تا انواع زیادی از دادهها رو انتخاب کنی، مثل دستگاه کاربر و غیره. ضبط جلسات همچنین میتونه چیزی رو که مایکروسافت “اسکرول بیش از حد” مینامه آشکار کنه. هیچ محدودیت ترافیکی برای ویژگی نقشه حرارتی Clarity وجود نداره، که اونو برای ناشرهایی با مقدار زیادی ترافیک و اونایی که تازه شروع کردن جذاب میکنه. اطلاعات موجود در نقشههای حرارتی Clarity رو میشه با دیگران در شرکتت و با مشتریها هم به اشتراک گذاشت.
با این حال، Microsoft Clarity با تمرکز صرف بر روی Heatmaps و ضبط جلسات، و به صورت کاملاً رایگان، از سایر ابزارها متمایز است. این رویکرد ساده، Clarity را به یک ابزار آسان برای استفاده تبدیل کرده و برای کسانی که به دنبال شروع سریع هستند، بسیار جذاب است. ابزارهایی مانند Hotjar و Mouseflow نیز نرم افزارهایی برای Heatmaps و ضبط جلسات ارائه می دهند، اما اغلب به عنوان بخشی از راه حل های جامع تر UX به شمار می آیند. با ثبت نام در پنل کاربری کلیک اول، می توانید از خدمات بی شمار ما بهره مند شوید. نوین وردپرس تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای وردپرس فارسی است ، کیفیت محصولات ، پشتیبانی ویژه و منحصربه فرد از ویژگی های برجسته نوین وردپرس میباشد. تمامی محصولات تجاری مجموعه بصورت اورجینال از مراجع مربوطه خریداری شده و با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.
هیچ محدودیتی برای میزان ترافیک قابل اندازهگیری توسط ابزار کلاریتی وجود ندارد. Rage Click » درصد کلیک های ناموفق که باید سریعا مورد بررسی قرار گیرند و اصلاح شوند. پس شک نکنید که این یک اقدام بسیار موثر در بهبود سئو و افزایش فروش شما خواهد بود. به شما می گوید که بیشترین میزان بازدید وبسایت خودتان را از چه سورسی دریافت کرده اید. همچنین درباره اینکه مجموع کلی یوزرها، چه میزان از صفحات ما را دیده اند و هر صفحه را تا چه حدی اسکرول کرده اند، گزارش می دهد. اجازه بدهید قبل از اینکه آموزش تخصصی برای چگونگی استفاده از این ابزار به شما بدهم، ابتدا نگاه کوچکی روی بخشهای مختلف این ابزار داشته باشیم تا بهتر متوجه شوید که از هر بخش، چه استفادهای میتوانید بکنید.
این ابزارها به شما این امکان را میدهند که سرعت لود صفحات سایت و عملکرد سرور سایت را به طور دقیق بررسی کنید و نقاط ضعف آن را شناسایی کنید و با استفاده از نتایج حاصل سایت خود را بهبود ببخشید. منظور از بهینه سازی فایلهای HTML, CSS و JS فشرده سازی و کاهش حجم آنهاست. با حذف فاصلههای اضافی، خطوط خالی و کامنتها و همچنین ترکیب فایلهای HTML, CSS و JS میتوان سرعت سایت را افزایش داد. ترکیب این فایل ها با ابزارهایی مثل Grunt، Gulp و Webpack قابل انجام است. فشرده سازی فایلها را هم نیز میتوان با استفاده از ابزارهایی مثل Gzip انجام داد. از این ابزار برای دریافت اطلاعات در مورد آنالیز تخصصی و دقیق در زمینه های متفاوت استفاده می شود؛ به این ترتیب روند بهینه سازی صفحات راحت تر و هدفمندتر خواهد شد.
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که برای بدست آوردن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص وارد سایتی شده اید(سایت را هم می شناسید) و برای یافتن موضوع مورد نظر، صفحه را چندین بار پشت سر هم و سریع بالا و پایین می کنید. Dead Click یا کلیک های مرده به شما اطلاعاتی درباره اینکه کاربر در بخشی از صفحه کلیک کرده و اطلاعاتی به او ارائه نشده میدهد. با این ویژگی میتوانید بخش هایی که شبیه به المان کلیک هستند را پیدا کرده و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. Rage Click به شما اطلاعاتی از اینکه کاربر در یک مدت بسیار کوتاه چندین بار روی گزینه ای کلیک کرده ارائه میکند. این ویژگی میتواند به شما در پیدا کردن باگ های سایت یا سرعت ضعیف بدهد.این ویژگی زمان کلافگی یا خشم کاربر افزوده میشود.
اگر با این ابزار مایکروسافت آشنایی ندارید نگران نباشید، زیرا ما در این مطلب قصد داریم شما را با تعریف Microsoft Clarity چیست؟ آشنا کنیم. رعایت اصول بهینهسازی URL و استفاده صحیح از کلمات کلیدی میتواند به بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. آدرسهای کوتاه، قابلفهم و دارای کلمات کلیدی مرتبط، تجربه کاربری را بهبود داده و نرخ کلیک را افزایش میدهد. همچنین، در طراحی پورتالها و طراحی سایت شرکتی ، استفاده از URLهای بهینه، نقش مهمی در بهبود عملکرد سایت و جلب اعتماد کاربران دارد. یک URL بهینه به کاربران کمک میکند که به سرعت متوجه محتوای صفحه شوند و در عین حال به موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع صفحه کمک میکند. آدرسهای کوتاه، خوانا و شامل کلمات کلیدی مرتبط، میتوانند نقش کلیدی در بهبود رتبه سایت داشته باشند.
امروز در این مقاله می خواهیم در مورد ابزار عالی Microsoft Clarity، نحوه ثبت نام در آن، آموزش استفاده از بخش های مختلف و در نهایت در مورد اطلاعاتی که به ما ارائه می دهد، صحبت کنیم. همانطور که گفتیم، این ابزار به عنوان جایگزینی برای ابزارهای دیگری مانند گوگل سرچ کنسول، ابزارهای آنالیز سئو ماندند ادوبی آنالیتیکس و … نیست و فقط به عنوان مکملی برای آن ها عمل می کند. از آنجایی که این بخش می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد، بهتر است آن را در لیست بررسی خود قرار دهید. این مورد زمانی اتفاق می افتد که کاربر روی لینکی داخل صفحه کلیک کرده و بلافاصله به صفحه اول برمی گردد. این بخش به معنی این است که کاربر فکر می کند بخشی در صفحه شما لینک دارد و به بیان دیگر Clickable است اما اینطور نیست. یعنی قسمتی در صفحه وجود دارد که هیچ لینکی در آن ایجاد نشده اما به خاطر طراحی، نوع فونت، شکل کادر و یا … مانند قسمت های لینک دار است.
نقشههای حرارتی و گزارشهای جلسه به شما نشان میدهند که کجا کلیک کردهاند، چه قسمتهایی از وبسایت شما را نادیده گرفتهاند و چه زمانی آنها را ترک کردهاند. در نهایت، Clarity با ارائه SDK کم حجم و سبک برای اپلیکیشن های موبایل، تأثیر ناچیزی بر عملکرد و مصرف پهنای باند دستگاه های موبایل دارد. این ابزار در حال حاضر از اندروید بومی، React Native بر روی اندروید، Cordova و Ionic پشتیبانی می کند و به زودی از پلتفرم های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. Clarity به شما کمک می کند تا به جای حدس زدن، با وضوح بیشتری به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران بپردازید. URLهای کوتاه و خوانا به کاربران و کراولرهای گوگل کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. URLهای استاندارد، ایندکس شدن صفحات را سرعت میبخشند و به بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو کمک میکنند.
Clarity با توانایی خود برای ارائه بینش های عملی در دستگاه ها و بخش های کاربر، از روند مداوم بهبود پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا تجربه کاربری روان تر و جذاب تر ایجاد کنید. استفاده از تجزیه و تحلیل و رفتار کاربر می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند. اگر علاقه مند به درک رفتار بازدیدکنندگان سایت خود هستید، Microsoft Clarity می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. حتی بهتر از آن، می تواند به شما کمک کند سئوی خود را بهبود ببخشید، که در نهایت می تواند رتبه شما را در SERP ها افزایش دهد. Microsoft Clarity یک ابزار رایگان است که نحوه استفاده مردم از وب سایت شما را ثبت می کند. با استفاده از Clarity، شما می توانید داده هایی در مورد رفتار کاربران در وب سایت خود به دست آورید.
به لطف نماهای متعدد Clarity، تجزیه و تحلیل آنچه در تجربه کاربر اتفاق می افتد آسان است. می توانید ببینید که کاربران در کجا عصبانی هستند – روی نقشه حرارتی کلیک کنید. حداکثر 25 فیلتر وجود دارد که می توانید برای محدود کردن جستجوی خود از آنها استفاده کنید. بنابراین افزایش سرعت سرور و بهینه سازی سرعت سایت توسط یک سئو کار حرفه ای از لزومات موفقیت در کسب و کار آنلاین شما است. ما در فیدار سئو تبریز روشهای بهینه سازی سرعت یک سایت را که در افزایش سرعت سایت وردپرسی نیز موثر هستند به طور کامل بررسی کرده و تحلیل می کنیم. به عنوان مثال، مایکروسافت کلاریتی گزارش هایی را ارائه میدهد که عموما در ابزارهای تجزیه و تحلیل دیگر در کنار هم دیده نمیشود.
شما می توانید عواملی که باعث می شود کاربر از سایت شما ناامید شود و سایت شما را رها کند را با استفاده از این ابزار مشاهده کنید. ورود دو مرحله ای برای حساب کاربری شما فعال شده است.یک کد تایید برای شما ارسال شد.لطفا کد را وارد نمایید. همانطور که می بینید، چیزی که کاربر را در صفحات ما نگه داشته، ویدیوهای آپلود شده در بخش های مختلف است و عموم زمان کاربر برای بررسی ویدیوهای آموزشی اختصاص داده شده است. برای طبقه بندی، نمایش تعداد خاصی از صفحات و محدود کردن لیست ویدیوها می توانید روی دکمه Filter در گوشه سمت چپ و بالا کلیک کنید. هیچ مدل قیمتگذاری برای Microsoft Clarity وجود نداره – رایگانه، صرف نظر از اینکه یه سایت چقدر ترافیک جذب میکنه.
این عمل به طور خاص در نقشههای حرارتی (heatmaps) مورد بررسی قرار میگیرد که نشان میدهد کاربران کجا بر روی صفحه کلیک کردهاند و شامل اطلاعاتی درباره تعداد و نوع کلیکها میشود. نقشههای حرارتی tap به تحلیل رفتار کاربران کمک میکند تا نقاطی که بیشترین تعامل را دارند شناسایی شوند و همچنین مشکلاتی مانند کلیکهای مرده یا خشمگین (rage taps) را شناسایی کند. این دادهها به مدیران وبسایتها کمک میکند تا تجربه کاربری را بهبود بخشند و طراحی صفحات را بهینه کنند. اسکرول به معنای پیمایش یا حرکت به سمت بالا و پایین در یک صفحه وب است که کاربران برای مشاهده محتوای بیشتر از آن استفاده میکنند. در مایکروسافت کلاریتی، دادههای مربوط به اسکرول به تحلیل رفتار کاربران کمک میکند و نشان میدهد که کاربران تا چه حد در یک صفحه پیمایش کردهاند.
خط زمانی جلسه، که در تصویر بالا نشون داده شده، مثل یه فیلم از تعامل کاربر با یه صفحهست. یه ویژگی مفید ضبط جلسات اینه که این نقطههای داده میتونن بر اساس مرورگر، کمپین و 23 تا فیلتر دیگه بخشبندی بشن. جاوااسکریپت Microsoft Clarity به صورت ناهمزمان بارگذاری میشه و طبق گفته مایکروسافت، تأثیری روی عملکرد وبسایت نداره. اما واقعاً هیچ مقایسهای بین گوگل آنالیتیکس و Microsoft Clarity نیست چون کارهای خیلی متفاوتی انجام میدن. اینجا درباره ویژگیهای مختلفش، محدودیتهاش، اینکه چرا رقیب گوگل آنالیتیکس نیست، و اینکه چطور میتونی بهترین استفاده رو از Microsoft Clarity بکنی، یاد میگیری.
ترکیبی از نقشههای حرارتی، ضبط جلسات و قابلیتهای فیلتر، آن را به یک نقطه شروع عالی برای مشاغلی تبدیل میکند که به دنبال بهبود UX خود بدون سرمایهگذاری اولیه قابل توجه هستند. چه به صورت مستقل و چه در کنار ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده شود، Clarity یک پایه قوی برای بهینه سازی مبتنی بر داده فراهم می کند. Session Recordings در Microsoft Clarity نمای سطح بالایی از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما ارائه می دهد. این ضبطها بهجای ثبت هر جزئیات، روی دادههای جمعآوریشده و ناشناس تمرکز میکنند تا به شناسایی الگوها و روندها کمک کنند. میتوانید بینشهایی در مورد اینکه کاربران چگونه در سایت شما پیمایش میکنند، در کجا با مشکلاتی مواجه میشوند و در کجا تمایل دارند که از آن خارج شوند، به دست آورید.
اگر به دنبال راهی برای بهبود تجربه کاربری وب سایت خود هستید، Microsoft Clarity یک راه حل رایگان و کارآمد است. مانند هر ابزار فنی، شما باید آن را امتحان کنید تا ببینید آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. آیا نمی دانید تجربه کاربری یک بازدیدکننده در زمان واقعی چگونه است؟ گزارشهای جلسه میتوانند به شما نشان دهند. اگرچه این گزارشها ناشناس هستند، اما اساساً به شما اجازه میدهند تا نحوه حرکت بازدیدکنندگان سایت را در وبسایت خود پیگیری کنید. این میتواند بینشهای مختلفی را ارائه دهد، بهویژه اینکه کدام پیوندها و فراخوانها بیشتر کاربران شما را درگیر میکنند.
به همین جهت، حتما توصیه میکنم که این ابزار را روی سایت خود نصب کنید و از امکانات و گزارشاتی که می دهد، برای بررسی رفتار کاربر و همچنین فرآیند بهینهسازی فروش آنلاین خود استفاده کنید. برای مثال، من متوجه شدم که ترافیک آخر هفته وب سایت من بالاست، اما نرخ تبدیل پایین است. برای درک این مسئله، می توانم از فیلترهای Clarity استفاده کرده و ترافیک آخر هفته را جدا کنم تا بتوانم این گروه از مخاطبان را دقیق تر بررسی کنم. یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.
کلیک خشمگین معمولی وقتی مشخص میشه که یه کاربر به طور مکرر روی یه عنصر صفحه وب مثل یه لینک، دکمه یا تصویر کلیک میکنه. اگه کاربرها به محتوای خاصی نمیرسن و بدون تبدیل از سایت خارج میشن، پس دادههای نقشه حرارتی اسکرول نشون میدن در چه نقطهای کاربرها سایت رو ترک میکنن. نقشههای حرارتی اسکرول همچنین میتونن کمک کنن مشخص کنیم آیا کاربرها به یه دعوت به اقدام یا اطلاعات مهم نمیرسن. برخلاف ابزارهای نقشه حرارتی و آنالیز دیگه که محدودیتهای ترافیکی رو به نسخههای رایگان ابزارهاشون تحمیل میکنن، مایکروسافت هیچ محدودیتی بر اساس ترافیک اعمال نمیکنه. بیش از 25 تا فیلتر کار رو راحت میکنه تا روی نقاط درد کاربر تمرکز کنی و مشکلات وبسایت رو اشکالزدایی کنی یا کشف کنی چی کار میکنه تا اون تجربه رو توی صفحات دیگه تکرار کنی.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری